Guide: Hvad er advertorials, og hvordan bruger du dem i din virksomhed?

0
69
Bogstaverne som staver BLOG haenger ned fra loftet

Har du ikke hørt om begrebet advertorials før eller er du usikker på hvordan du skal forstå begrebet? Så er du kommet til den helt rette artikel. Her vil du få en god forklaring på hvad advertorials er, hvordan du bruger dem i din virksomhed og hvordan du kan få hjælp til at få succes med at anvende advertorials i din virksomhed. Læs med og bliv klogere på advertorials.

Hvad er advertorials?

Der er ikke så meget hokus pokus over en advertorial og en advertorial kan forklares ret simpelt. Det er nemlig blot en reklame der er forfattet som en artikel. Altså at hele artiklen simpelthen er selve reklamen. Så i stedet for at lave for eksempel en radioreklame, så laver du en advertorial og med andre ord end en reklame skrevet som en artikel. Du ser advertorial i både trykte former som i blandt andet magasiner og online på hjemmesider, hvor det er meningen at forbrugeren læser artiklen og klikker direkte videre til køb af produktet. En advertorial kan dermed både findes offline og online og er meget brugt i rigtig mange industrier. For tiden er specielt det specielt online der bliver brugt meget tid og kræfter på at lave virkelig effektive advertorials. Ligesom med så mange andre begreber indenfor online markedsføring så har en advertorials ikke noget dansk navn.

 Hvordan virker en advertorial, og hvorfor er den effektiv?

I og med at reklamen er udformet som en oprigtig artikel, vil den for rigtig mange forbrugere blive opfattet langt mere troværdigt end en almindelig reklame. Det er lige præcis her at en advertorial har sin største effekt, altså at den bliver opfattet som forholdsvis troværdig. Det er ikke alle forbrugere der opdager at det er en reklame fordi den er lavet som en artikel. Det er dog vigtigt at være opmærksom på, at det er lovpligtigt at der bliver gjort opmærksom på at artiklen er en reklame. Da det er ulovligt at lave skjult reklame i Danmark. En anden fordel ved en advertorial er, at det er en længere tekst end en typisk reklame normalt er. Så de af dine kunder der læser artiklen, vil langt nemmere kunne huske den end en tilfældig reklame. Det øger chancen for, at de vender tilbage til dig og køber produktet, hvis ikke de gjorde det i første omgang.

Hvilke virksomheder kan få gavn af advertorials, og hvor kan man få hjælp til at få dem lavet?

Specielt virksomheder der gør meget brug af seo i deres virksomhed, vil have stor gavn af advertorials. Det er blandt andet webshops der vil kunne mærke en stor effekt af advertorials. Hvis du er i tvivl om hvordan du bedst muligt anvender advertorials i din virksomhed, så kan du vælge at bruge en samarbejdspartner til at lave dine advertorials. Hos discus communication er de førende eksperter indenfor hele kommunikationspakken. Du vil derfor få virkelig god og effektiv rådgivning hos dem og dermed få succes med dine advertorials.

EFTERLAD ET SVAR

Indtast venligst din kommentar!
Indtast venligst dit navn her